Saker jag brinner för: Dagdrömmar

Dagdrömmar är nog det bästa som finns. Det är inte som när man sover och drömmer. I dagdrömmarna kan du vara vem du vill,du kan styra vad som händer, bestämma vem som är med och vilka som inte är det.
Det jobbiga är när dagdrömmar går ihop med mindre bra känslor. Som t ex dagdrömmar+svartsjuka.
Är man svartsjuk av sig och börjar dagdrömma. Så är det svartsjukan som styr,och den tar inte hänsyn till att du mår dåligt av dessa drömmarna. Den är bara ute efter att göra dig ännu mer svartsjuk.
Men jag har däremot korsat dagdrömmar med kärlek till en viss person,men även med osäkerhet. Vilket inte heller är en bra kombination.
T ex. Kan drömma mig bort dit han är. Jag ser hans glittrande ögon och hans busiga leende. Men helt plötsligt försvinner det glittriga och busiga och han säger att han tröttnat på mig.

Och det jobbiga med denna "drömmen" är att den påverkar mig även IRL(in real life). Jag blir mer krävande. Jag vill veta vad han känner. Jag vill att han visar det. Men det säger jag inte till honom. Utan jag blir bara annorlunda. Och det slutar med att han faktiskt tröttnar.
Mitt råd till mig själv är.
"Sluta oroa dig. Om han väljer bort dig. Är det han som förlorar på det. Låt honom ha sin tid. Låt honom komma till dig.Njut av att ha honom i ditt liv. Men njut även av tiden ni är ifrån varandra och kan sakna varandra."

Men det var dagdrömmar jag skulle prata om.
som det ser ut just nu,så kommer jag inte på något mer att skriva.
Tänk positivt...det påverkar mer än du tror.
Sweet dreams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0