"Amor animi arbitrio sumitur,non ponitur"

"Vi väljer att älska,inte att upphöra älska"

Vem kom på att det ska vara såhär då? Jag kan fan inte välja vem jag skall älska.
Hade jag kunnat det, så hade jag med säkerhet vart gift och haft ungar. Inget bra citat.Ger ju falska förhoppningar :P
Hoppas han som sa det för x antal 100 år sen, fick dö en plågsam död. Nä då,så hårda ska vi inte vara. Men han kan ju knappast någonsin ha varit hopplöst förälskad i någon. Han levde säkert i celibat. Eller dog av brustet hjärta. Då han inte kunde välja att sluta älska någon. Kankse.

Jag vill välja vem jag inte ska börja älska. Det hade vart lättare. Då behöver man ju inte hamna i den sitsen att man inte kan upphöra älska den personen.
Jag kan ju vara så himla filosofisk. Men inte kommer mina "citat" komma med i någon historia bok för det.

Tycker det borde vara "Amor animi non arbitrio sumitur,non ponitur"
"Vi väljer inte att älska,eller upphöra älska"
(men jag har me säkerhet skrivit nåt helt annat...gissade lite bara :P )

Med andra ord. Vi får ta det som det kommer. Blir man kär så blir man. Annars får man väl leva ensam.
Men blir man inte kär är man ju ganska lycklilgt lottad.För då kan man inte heller bli sårad på samma sätt.
Skulle jag få välja..skulle jag aldrig byta bort kärleken. Hur sårad jag än må bli. så är det ändå den stund av lycka och välmående som man känner i kärleken som får än att älska..älska livet. Jag älskar kärleken..t o m den som går åt pipan. Man lär sig något varje gång. Ja, jag har blivit sårad massor av gånger. Jag har sårat många gånger med. Men jag hoppas dessa personer inte tar det som att jag är en hemsk människa. Vill ingen något ont. Och många som jag har sårat...har jag även älskat och älskar fortfarande. Men kärlekn har bytt form bara. Från en intensiv romantisk röd ros till en vacker solros av vänskap.
Solrosor har jag många av..och jag älskar er alla.


"Brevis esse laboro,obscurus fio"
Svar till er som tycke att jag pratar för mycke. Bara att söka på nätet :P

Kommentarer
Postat av: Jenny

ok.. då vet jag.. :)



"gammal kärlek rostar aldrig" eller vad är det dom säger.. :)



2009-02-04 @ 16:01:23
URL: http://shhiva.blogg.se/
Postat av: Zandra

Gud vad viss du är hjärtat mitt!

Blev till och med lite rörd när jag läste ditt inlägg idag =)

Hoppas du har en bra kväll på jobbet min Solros ;)

2009-02-04 @ 18:00:48
URL: http://zandrae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0