Jag e jatte kissnodig

Vet inte hur man andrar till svenskt tangentbord..darfor far det vara sa har.

Alltid jag som vaknar forst. Och denna morgonen e jag jatte kissnodig..va t o m kissnodig innan jag skulle sova. Men orkade inte ga pa toa da. Sa far la skylla mig sjalv.

Vi grillade igar. Fan vad det va gott. Alskar grilat kott. Det va nagon slags bulgarisk korv med.Den paminde om kebabspett. Alltsa kryddrik och god.

Sitter och tittar ut genom fonstret samtidigt som jag skriver. Inte ett moln pa himelen. Det blir en varm dag idag.Later som det e ett fagelbo i narheten,for hor massa kvitter.
Ska forsoka forklara hur omradet har ser ut.

Manga av husen ser ut som dom ska falla vilken menut som helst..att det bara e att luta sig mot dom sa faller dom som korthus. Men dom e nog ratt mycke stabilare an sa. Manga av tradgardarna har vinrankor,massa vinrankor. Vilket e valdigt mysigt. Man kan inte slacka efter med fotterna,for da snubblar man. Det e lite som gatstenarna i Goteborg,eller det e mycke varre.Det finns mycke herrelosa katter och hundar. Sen har vi zigenarna som mummlar for sig sjalva och aker hast och vagn. Zigenarna verkar inte va omtyckta har heller.
Nu later det som att jag knappt har nagot gott att saga om Bulgarien och det omrade jag bor i nar jag e har.
Men saken e den att inget jag skrivit e menat daligt fran min sida. Det e charmen med detta stalle. Det e sa olikt Sverige.
Jag forstar aldrig vad folk sager,och dom forstar inte mig. Men alla ger ett leende tillbaka.Och hjalper en garna anda.
Pratade min forsta Bulgariska igar nar jag skulle kopa ciggaretter.
"Marlboro sherven",nagot at det hallet. Hon i kassan skrattade,sa "dobre"(som betyder bra),och visade ciggpaketet som hon fragade om det var ratt och jag sager da och nickar. Men problemet e att har betyder inte en nick "JA",utan det e tvartom. Sa Zandra skrattade. och jag borjade skaka pa huvudet istallet. Hon i kassan sag lite forvanad ut,men damen tog det bra som tur var :)

Nu har jag skrivit massor...blir mer o mer kissnodig. Snart gar jag in ialla fall.

Men jag skriver med sakerhet ikvall nar jag e nygaddad. Maste ju beratta hur det kandes. Men jag e beredd pa smarta utan dess like.

Ha en bra dag!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Jenny

va mysigt det låter..

Det låter verkligen jätte charmigt.. väntar spänt på att du ska skriva ikväll och förklara hur ont eller hur skönt det var att bli tatuerad.. :) (snälla, säg itne att det gör ont.. :))



Ta hand om dig, och njut till fullo av din semester! Hälsa Sandra också. Puss o kram

2009-07-29 @ 15:39:56
URL: http://shhiva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0