En puss är MER än en puss..en kram är BARA en kram

Äskar dig, Puss,Kram mm kanske för många bara är ord. Visst är dom ju det med. Men för mig,så betyder dom något. Dom har en mening beroende på när dom används.

Puss t ex. Om en kille avslutar ett sms med puss,blir jag oftast pirrig. Vad menade han med det? Vill han något mer eller är det bara ett avslut på smset? Så om jag avslutar med puss,så brukar det betyda mer än ett avslut på sms:et.Snarare en början på något annat.
Visst det kan vara en flirt med. Men oftast betyder det att jag gillar personen och hoppas utvecklas till något mer.

Kramar är bara mysigt. En kram är bara en kram. Men den ger man ju inte heller till vem som helst.

Får jag en kyss i sms är det inte så mycke mer än en flirt enligt mig. Eller att personen vill ge mig något extra.
Den betyder ju olika beroende på vem som skriver den o i vilket sammanhang.

Men Älskar dig. Det får inte skrivas av vem som helst. Den som missbrukar dom orden tappar jag snabbt respekten för.
Det är väldigt starka ord.Ord jag själv inte använder utan att vara säker på att jag verkligen menar det.

Någon som har en annan syn på det jag skrivit?

kramar



Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag skriver "puss" i sms till nära och kära som betyder mycket för mig.. de andra får bara ett "mvH/Jenny" från mig..



Jag håller med dig, man slänger inte ut en kram, puss eller orden "Jag Älskar Dig" till vem som helst! Det ska vara ärligt, riktigt och genuint!



Hoppas allt är bra med dig vännen, låter på inläggen som du är lite nedstämd.. kärleken finns där ute för dig med, jag lovar!!



PUSS och KRAM

2009-06-30 @ 17:17:45
URL: http://shhiva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0