Varför ska dom göra allt svårare?

Jag är tvungen att ansöka om bostadsbidrag. Och för att göra det ska jag antingen fylla i en blankett och skicka till försäkringskassan eller gå till något av deras kontor. Men eftersom jag inte vill att det ska bli fel,så vill jag gå till deras kontor. Men dom stänger ju dom överallt. Det fanns ett här i mina hemtrakter. Men nu är jag tvungen att åka in till city. Himla snurrigt. Men jag måste ju.

Dom stänger massa kontor överallt. Viktiga kontor. Och sen drar dom ner på personal på dom ställena som verkligen behöver sin personal. T ex A-kassan. Det är ca 15veckors vänte tid för att få sitt ärende prövat. Så där står man utan pengar. Och blir tvungen att gå till soc. För räkningarna måste ju betalas. Stoltheten måste sväljas,annars kanske man blir stående på gatan.

Senare idag får jag besök av Annette. Ska bli kul. Har inte träffat henne på ca 1 månad.

Fan måste komma igång med att måla om mitt kök med. Någon som vill hjälpa till?


Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0