Försäkringskassan verkar himla snurriga

Eftersom jag påbörjar en ny period inom arbetsförmedlingen nu så blir det typ "ny inskrivning" hos försäkringskassan igen med. Men dom verkar ju inte ha så stor koll på vad dom gör.
Fick hem 3 kuvert idag fr f-kassan. Och alla kuvert innehåller samma papper fast med olika beslut om vad för ersättning jag ska få. Jag tar gärna alla 3 :P
Och så skulle jag ringa för att dubbelchecka med dom. Så att jag vet vad som gäller. Då böjar det med att någon inspelad röst säger "Väntetiden är längre än vanligt idag. Vi ber om ursäkt. Men svarar på ditt samtal så fort vi kan" (något åt det hållet ialla fall).
Så får jag trycka på massa knappar för att komma fram till rätt telefonkö. Men så fort jag är klar med det. Så säger en röst "Kundservice är överbelastat just nu. Var vänlig ring senare".
Och det kunde dom inte sagt tidigare. Satt man där i ca 5min för att lyssna och trycka sig fram...helt i onödan.
Inte för att 5min är så mycket tid. Men jag kunde ha gjort något trevligare. typ suttit vid datorn :P

Har förresten köpt mig ett par solglasögon idag :)
Rätt coola. I regnbågsfärger. Zandra tyckte dom passade mig. Så litar på henne.
Men jag tänkte inte fastna här idag. Det är så himla gott väder. Så ska se till att ta mig ut lite till.

Är himla arg på mig själv med. Jag MISSADE Salem Al Fakir på Liseberg igår. Fick för mig att det var idag han skulle spela. Måste ha blandat ihop det med biljettsläppet för Twilight Movie Night.
Och jag frågar en gång till. 
NÅGON SOM VILL FÖLJA MED MIG???

Kommer bild på mina snygga brillor. Försökte hitta en bild på NewYorker´s hemsida. Men den funkar ju inte som den ska för mig. Så får försöka ta en snygg bild helt enkelt.

Ha en bra dag!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0