Final Fantasy XII

För tillfället spelar jag FF XII. Har ju inget eget PS3 så får bli de gamla spelen när jag är hemma.
12an handlar till stora delar om den föräldralösa pojken Vaan och alla äventyr han dras in i.
Det är inte speciellt komplicerat. Och det är lätt att hänga med i handlingen.
Grafiken är fin.
Vaan
Under resans gång träffar man på många olika karaktärer.

PeneloBalthier
FranAsheBasch
Och lite olika folkslag
Vieras Seeq Bangaa

Moogles

Det är ett spännande spel. 
I "fighting mode" är det lite annorlunda mot de spelen som kom innan.
Man kan välja att ge alla i gruppen kommandon eller så ger man gubbarna eget liv men med lite inställningar som gör att dom ändå gör det du vill. Gambits kallas det. Där kan du ställa in hur du vill att gubben ska prioritera i en fight. T ex om den ska heala eller slåss i första han.
Men i vissa fall är det bättre att ta kommandot över alla. I alla fall vid bossar har jag märkt.
Det jobbiga är bara att inte glömma att ge kommandon. För då har du en gubbe som bara står där.
Har du gillat tidigare FF spel. Så är detta värt att testa. Men det är långt ifrån det bästa FF som gjorts.
För mig pendlar det fortfarande mellan FFVII och FFIX. Trots att dom är gamla och grafiken inte går att mäta med FFX och framåt.

Betyg: *** /5(i jämförelse med andra FF spel)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0