Vilken låt ska man nu hålla på?

Ja hopp..första gången Sverige inte är i final i ESC då. Lite tråkigt. Men vi får la inse att Sverige helt enkelt inte har samma musiksmak som resten av Europa. Det är inte schlager som gäller längre. Iofs är det inte ofta som det är med en riktig schlager låt i den svenska uttagningen.

Men men.. nu gäller det att hitta en annan favorit (iofs va Anna min favorit). Men nu blir det alltså dax att hitta något annat land att hejja på på lördag.
Danmarks bidrag låter helt ok. Inte skit bra men kan nog komma långt på lördag.
Hade vi skickat Salem så hade vi ju hamnat i finalen. Det är jag helt säker på. En lugn låt som ändå inte är en ballad.
En bra text och en refräng som fastnar. Kan det bli bättre?

Visst jag är ju helt såld på Salem..kan bero på det med. Men hans låt var bra. Han kom ju på andra plats. Men skulle ha kommit först. Alla jury grupper i Sverige gillade han bäst. Men så kommer gamla "Agda" och alla andra pensionärer och röstar på snälla,söta Anna. 

Och ska inte bojkotta hennes låt. För hon hade vart en värdig andra plats tagare.
Ja ja, nu har det gått som det gått. Varje år ska jag bojkotta Melodifestivalen. Men likt förbannat kollar jag på det varje år. Och att jag lägger tid på att skriva ett himla långt inlägg i bloggen om det är ju också lite dubbelmoral.

Sov så gott!
Kramar
Ps. Tack Anna och Karin för komplimangerna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0