Strax dax att lämna hufvudstaden

Bara några timmar kvar tills tåget hem går. Visst hade lite fler dagar inte skadat. Börjar ju förstå mig på den här stan nu ju. Eller iaf hur man tar sig fram i den.
Om en liten stund ska jag ta min packning och bege mig mot t-banan. Innan jag åker hem ska jag ju träffa kusin för en fika. Ska bli kul.Men nervöst,eftersom vi inte träffats sen vi var små.

Tänkte berätta lite mer om min helg,då jag bara skrivit korta notiser om den.

Fredag: Vaknar upp och märker att det snöar. Käkar frukost ihop med Joel som kom hem på sin rast.
Vid 12 mötte jag Erica och Astrid. Vi käkade lunch jag tog en kalkon toast,Erica en kycklingsallad. Sen gick vi runt lite vid Fridhemsplan. Hittade en lekplats så lilla Astrid fick gunga. Efter det promenerade vi mot Odenplan. Där vi också skiljdes åt. Jag skulle ta t-banan tillbaka till Fridhemsplan. Men valde att promenera. Måste säga att jag är himla glad att jag har gps i mobilen. Annars vette tusan hur lång tid det skulle tagit. Men tog mig ca 1 timme tillbaka till Joel. Handlade påvägen med. Sen hände inte så mycket. När Joel kom hem från jobbet så pluggade han till Högskoleprovet,sen åt vi mat och jag kollade även på Idol.

Lördag: Joel var iväg och gjorde högskoleprovet. Så innan jag skulle på namngivningcermonin gjorde jag inte så mycket. Inte vad jag minnas iaf.Han kom hem och vi kakade lunch innan jag åkte. Det kommer jag ihåg iaf. Och jag var även en sväng på systemet.
Namngivningen var jätte fin. Väldigt personlig. Vi blev bjudna på en fin buffé och även en jättegod efterrätt.
Efter namngivningen åkte jag tillbaka till Joel. Han låg och sov,ville itne väcka honom så jag satte mig och spelade DS. Han vaknade ca 45min senare. Vi fixade la något litet att äta om jag inte minns fel. Sen gjorde vi oss klara för att gå på förfest. Kom väl dit lite väl sent. Men vi hann vara sociala med folket där i ca 1timme kanske,om en s det. Sen stack vi till Dekadance (en fetishklubb). Måste säga att denna var strängare med kläderna än va jag är van vid sen tidigare. Jag blev tvungen att ta av min skjorta för att komma in. Så fick gå runt med bh,kjol och knästrumpor. Kände mig inte så naken ändå. Fanns dom med mindre kläder än så. Sen brukar man ju ha mindre kläder på stranden på sommaren. Jag sprang nog mest på toaletten när vi kom dit. Så fort jag fått i mig nån deciliter blev jag kissnödig. Men när jag inte kissade så umgicks jag med Joel,hälsade på dom han kände. Jag dansade lite också. Hade trevligt. Men kändes som jag förstörde kvällen lite för Joel,som va tvungen att umgås med mig istället för att göra det han egentligen ville.

Söndag: Sov till ca 12. Både jag och Joel var sega,men han hade ju lovat mig en sighting i stan. Så vid 15tiden begav vi oss ut på stan och kollade på diverse saker. Slottet, Riksdagshuset mm. När vi kom till slottsgården så fick vi se några vakter som skulle byta av. Det var inte det där stora som man brukar gå och titta på. Det missade vi eftersom vi åkte in så sent. Men jag tyckte helt ärligt synd om stackarna som fick stå där i regnet. Inte hade dom jätte mycket kläder på sig heller. Eller ingen bra mössa ialla fall. Men det jag reagerade mest på var allt dom var tvugna att göra och säga. T ex när dom skulle börja g¨å var dom tvugna att börja med höger och då skulle dom stampa med den foten i första steget. Dom "slängde" på vänster armen i en onödigt stor gest när dom gick också. Och världens cermoni när dom skulle byta vakt. Undrar om dom följer allt detta även när det inte är någon som ser. Antagligen gör dom det.

Ja, så har min helg sett ut. Nu ska jag kolla så jag har fått allt med mig. Strax dax att gå mot buss/t-banan. Har inte bestämt mig än :)

                                                          Massa kramar till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0