Politik och åter politik

Bara politik överallt.
Men det konstiga är att alla verkar vara mer åt vänster, men det är högern som verkar ta hem det.
Men det största missnöjet bland folk är att Sverige Demokraterna kommer in i Riksdagen.
Själv kan jag inte säga något. Jag har inte röstat. Och är inte alls insatt i vad partierna står för.
Mer än att Moderaterna gör förbättringar för dom med pengar, och Social demokraterna vill förbättra för alla andra. Typ.
Genom detta kanske jag låter som jag är sosse. Jag vet inte vad jag är. Många partier står för saker jag står för.
Och jag vet inte vilket parti som stämmer mest överens med mina åsikter. men det spelar ju inte så stor roll egentligen.
Finns istortsätt bara 2 stora partier. Antingen är man för en röd-grön regering eller så är man för en blå.
I förra valet tyckte jag att Folkpartiet passade mina åsikter bäst. Men det spelade ju ingen roll då heller, för dom för ju politik ihop med moderaterna. Så genom att rösta på dom så röstade jag ju på moderaterna ändå.

Ja ja, aldrig är folk nöjda med hur det går. Men det är väl det som är Sverige. 
Men jag är glad att jag bor i Sverige. Vi har det bra. Ibland kanske t o m för bra. Vi glömmer hur svårt vi hade kunnat ha det. Vi ska vara glada att vi lever i ett demokratiskt land. Att vi kan gå och rösta utan att vara rädda för att någon självmordsbombare står bakom oss i kön in i röstlokalen.
Nu ska jag lägga mig. Ska upp tidigt imorgon.
Lite små pirrig inför praktiken. Men jag kan ju det här, så det kommer gå bra.

God natt!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0