Så mysigt

Tänkte egentligen vänta ett tag innan jag skriver detta men kan inte hålla mig.
De senaste dagarna har gått åt till kvällsmys med en helt underbar kille. Vi kan kalla honom Gibson (han spelar gitarr). 
Jag träffade honom för första gången för några år sen hos A.M när hon bodde i Götet.
Då va han lite berusad och sa att han skulle  bjuda mig på räkmacka på 7de himlen (Gothia Towers), och sedan skulle vi gifta oss. ;)
Men då hade han flickvän. Så den dejten blev alltså inte av.
Tog något år innan vi träffades igen. Men då va det en tjejkompis till mig som stötte på honom. Inte för att jag hade tänkt göra det. Men tyckte han va söt. Jag var inte så mycket för att stöta på killar just då. Tror till och med att det va en period då jag var trött på killar. Tjejkompisen höll även på med Gibsons kompis den kvällen.
Under åren har vi pratat om att ses, men det har inte blivit av.
I lördags så blev det förfest hos honom. Och jag han knappt innanför dörren innan jag kände dragningskraften mot honom.
Han var, trots alkohol i kroppen, lite blyg mot mig. Och det kan vara så charmigt.
Han bjöd ut mig på dejt med. Så troligtvis blir 'the big date' av näst nästa helg. Han pratade om en heldag med laserdom, middag, bio och tv-spel. 
Jag märker att han gör mig nervös också, men på ett bra sätt. Jag blir vissa stunder babblig, för att sedan bli helt tyst och lite generad över mitt babbel. Men han bara ser på mig med ett leende.

Igår stod jag och lagade mat och Gibson frågade vad han kunde hjälpa till med. Jag bad honom spela lite gitarr för mig. Så det gjorde han. Han är duktig. Och jag tänder på killar som spelar gitarr.
Så tankarna gick lite åt att "slänga" mig över honom, men det hade ju känts fel. Inte fel som i dåligt fel. Utan ett bra fel. Nu tycker ni jag är en idiot..igen. Men sådan är jag.
Jag tänkte köra efter 3 dejts regeln.
Men hur många pre-dates är en vanlig date?
Pre-dates är i denna situation när man ses och bara myser och kollar på film.Fast vi räknade lördags natten som pre-date med. Då vi va så puttinuttiga när vi va ute och slirade på stan.
Medans vanlig date är det klassiska bio och middag.

Ska nog ge den frågan ett eget inlägg :P

Senare idag ska jag träffa en gammal gammal klasskamrat. Vi gick halva ettan ihop, på grundskolan.
Ska bli kul. Vi har bara stött på varandra på ICA sen våran klassträff sommaren 09. Och hon har fått en liten bebis sen dess med. 

Nu ska jag la gå upp och göra någonting innan jag ska iväg.

Ha en bra dag!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0