Go kväll

Dagen har gått väldigt fort. Gick hem till Tezz vid 13-tiden och kom hem för ca 30min sen,dvs ca kl.21.
Vi tog en promenad till affären med alla barnen + hunden. Tror vi va borta närmare 2timmar. Minst 1,5tim i alla fall.
När vi stod utanför affären kom pappa,Tess och Lillebror W och precis när vi skulle gå kom farmor med. Så blev en liten släkt-träff :)

Kollade lite på Uppdrag Granskning förut med. Handlade om IKEA och Ingvar Kamprad.
Massa smussel och skattesnack. Blev lite snurrig på allt snack om vilka företag som ägdes av vem osv.
Jag kan förstå att folk som tjänar mycket pengar vill slippa betala mer(procentuellt) än de som tjänar mindre.
Men om IKEA ska anses vara "svenskt" så borde det ju ha hållits kvar i Sverige med svensk skatt.
Men det verkade inte vara länge som Ingvar tyckte att det va nödvändigt att betala svensk skatt. Då han valde att göra det holländskt ägt. Jag kan ha missförstått massor. Så om det är någon som ser något fel i det jag skriver så rätta mig gärna.
Visst Ingvar har gjort jätte mycket bra saker. Men att man startar och expanderar ett företag för att sedan inte vilja tjäna pengar på det är ju bull sh*t. Visst han kanske inte har levt som många andra miljardärer. Men men. 

Men jag klagar inte egentligen. Jag får ju köpa möbler för ett bra pris. 
Jag anser att IKEA är svenskt, även om det inte är svensk ägt. Det grundades i Sverige och IKEA´s varuhus lyser svenskt. Vilket IKEA varuhus du än åker till, oavsett land så finns det swedish meatballs t ex.

Nu kom mitt besök.
Ha en bra kväll och sov så gott.
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0