En dag för planering

Idag blir det till att planera inför våran båtvecka.
Se till att inhandla mat så vi klarar oss, och att packa ner allt man behöver utan att ta med sig för mycket.

Igår hade vi en trevlig dag. Först kom svärfar. Vi fikade och så visade vi honom hur han ska sköta djuren medans vi är borta. Tur jag har en så go svärfar som ställer upp att att åka ända hit ut för att mata djuren.

Sen måste jag bara berätta om vilken öde stad vi bor i.
I fredags bestämde vi oss vid 22-tiden att gå bort till restaurangen/puben och ta en öl. Vi gick in på deras hemsida, och dom skulle stänga kl. 24.
Men när vi kommer dit ca kl.23 så va det helt tomt och det ända som lyste där inne va spelmaskinerna.
Och så har dom skyltar på utsidan som gör reklam för pubafton på fredag och lördag.
Man får änna ringa och checka läget om man ska dit igen.

Man kan ju inte direkt säga att Hindås kyrka är sparsamma med sin kyrkklocka. Den klingar hela jäkla tiden. 
Dom börjar redan nu,kl.8.30,att ringa in till gudstjänsten. Och dom ringer ju i flera minuter.
Visst att det är många äldre i Hindås, men va fan dom vet la vid det här laget vilken tid gudtjänsten börjar.
2minuter ringde dom i klockan. Och vi har kyrkan typ 300meter fr huset.

Nu ska jag laga lite mat tänkte jag. så att vi slipper att ta med extra prodrukter i båten som tar onödig plats.

Ha det underbart!
Kramar

Ps. kommer vara ännu kassare än vanligt med uppdateringar under våran semester. Men ska försöka skriva lite iaf.ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0