Hoppas ni haft en bra helg!

Min helg har vart trevlig.
I fredags jobbade jag, sedan skrev jag på lite papper inför sommarvikariatet.
På kvällen åkte jag och Gibson till båten. Hade det mysigt. Åt chips och njöt.

I går va vi på dop på dagen. Efter dopet stack vi ut till Rivö och mötte upp Gibsons kompis.
Allt började jätte bra. Gick jätte smidigt att lägga till.
Och mitt i matlagningen släpper kilen från berget och båten drar utåt.
När Gibson skulle hoppa över till Sebs båt så släpper den med.
Efter lite extra jobb fick vi ordning på det hela och lyckades lägga till igen. 
T o m jag va till hjälp. Jag måste erkänna att jag va himla stolt över mig själv.
Så andra gången satte vi fast båten med 2 tampar.
Större delen av kvällen blåste det jätte mycket och det kom väldigt stora vågor.
(för våran båt. Ännu värre vad det för Seb. Hans båt gungade ju som någon attraktion på Liseberg.)
Vilket va lite läskigt. Men det lugnade ner sig frammåt 2 tiden, kunde man lägga sig och sova gott.
Det bästa är när man vaknar och kollar ut och solen skiner och det är hav och klippor överallt.
Detta va innan båtarna slet sig.
Idag när vi skulle dra upp ankaret så fick vi ju med massa lera och tång.
Och när jag står och gör rent linan och ankaret hittar jag först en pytte pytte liten sjöstjärna.
Den kan inte vart större än 1cm. Efter det hittade jag en pytte pytte pytte krabba.
Den va inte större än sjöstjärnan. Hittade en till av varje plus en snigel
Dessa hade alltså hängt med ankaret upp. Himla söta vad dom.
1. Kväll vid bryggan i Björlanda Kile  2.Båt vi mötte på havet  3.Lite utsikt under vår färd


Sitter här och små gungar. Det blir ju lite konstigt när man vart i en gungande båt och sedan står på stadig mark igen. 

Ikväll ska vi käka pizza. Det ska bli gött.

Ha det gött!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0