Detta kommer gå åt helvete

Har tenta i Kemi på tisdag, och på torsdag är det tenta i Biologi.
Vissa saker vill verkligen inte sätta sig.
Räknar med att kemin kommer gå bättre än biologin.
Men hoppas ju såklart att jag får godkänt på båda.

idag tänkte jag lägga minst 2 timmar på kemin. Försöka memorera lite olika formler och hur man använder dom utan att kunna gå tillbaka och se hur man gjort tidigare mm.
Måste kunna räkna ut koncentration i en lösning, hur man neutraliserar en lösning,räkna ut pH. Sedan måste jag även kunna en massa joner och ämnen. Men det jobbigaste är nog bindningar mellan ämnen. Måste kunna oxidationstal mm.

I biologin är det massa ord jag skulle behöva memorera. Sen är det DNA,RNA,celler. Genetik. Sen har vi allt det där med djur och deras sätt att leva. Evolution,selektion mm.
Aldrig gjort tenta tidigare. Känns jobbigt att behöva kunna en hel jäkla bok. Där det mest är massa konstiga ord som inte vill sätta sig.

Men jag håller tummarna för att jag får ordning på det iaf.

Hoppas ni får en bra dag!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0