Jag orkar inte

Jag skulle vara kattvakt ett tag framöver. Mindre än en vecka efter att katten kommit in i lägenheten så har någon katt börjat kissa ner våra täcken och lakan. Så idag går åt till att tvätta.
Himla irriterande.
Igår eller om det va i förrgår märkte jag att nån katt hade kissat ner den gästande kattens klöshus, och även en sån där lektunnel. Så detta hamnade på altanen.
Igår kväll märkte vi att Gibsons täcke plus lite av sängen va nedkissat, så han fick ta täcket fr gästrummet.
Detta täcket tog jag med mig ut till soffan i morse och det blev också nedkissat under tiden som jag satt där troligtvis.
Och igår när jag tog ut ett nytt underlakan till sängen så åkte ett ner på golvet, och jag tog inte upp det. Och märkte nyss att även detta va nedkissat.
Imorse tog jag våran gäst på bar gärning när hon precis börjat skvätta i sängen. Hann som tur va stoppa henne innan hon kissade ner sängen.
Men jag vill inte peka ut henne som den som kissat överallt. Kan lika väl va mina egna katter som försöker kissa bort hennes lukt.
Men det är inte kul.
Än har det inte kommit i soffan, eller pytte lite kom i soffan innan.
Men fortsätter detta efter att gästen är borta så får jag avliva mina katter. Tråkigt nog.

Och inte är jag på humör för att springa i tvättsugan idag, eller ens för att leta kiss i lägenheten.
Har ju vart sjuk sedan i tisdags kväll. Och det vägrar ge sig.38-39graders feber.

Mitt humör är alltså inte på topp idag.

Men hoppas att ni får en bra dag iaf!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0