En lång dag

Nu är man påväg hem efter en hel dags jobb. Började praktiken kl.7 och direkt efter praktiken va det bara att åka till jobbet. Så man kan väl säga att jag jobbat fr 7-22. Det blir några timmar det. Vaknade ju typ 1timme innan klockan i morse med. Så varit vaken sen ca.4.30. Imorgon ska jag på möte. Och så jobbar jag kvällen. Ska se om det finns möjlighet att byta dag på praktiken med.Eftersom jag behöver tid att förbereda mig inför bröllopet på lördag. Har nog inte riktigt fattat att Zandra ska gifta sig. Och tiden gick helt plötsligt så snabbt. Jag har blivit lite för mycket av en tidsoptimist. Får bryta det mönstret snabbt. För det börjar bli ett problem. Inte för att jag är sen till möten och jobb. Mer att jag tar åt mig mer än jag klarar av att göra. Och jag skjuter upp vissa saker. Jag vill så mycket mer än jag klarar. Tror jag klarar mer än jag klarar. Eller det är mer att jag vill göra allt jag kan för dom jag älskar. Men tänker inte på om jag har tid/möjlighet att klara det. Och så blir det fel. Det finns iaf en person just nu som vet exakt vad jag menar. Och denna personen har jag även sårat genom att vara precis så som jag förklarat. Men jag ska bättra mig. Ska bli mer realistisk. Annars förlorar jag den som betyder mest för mig. Nu är jag strax framme. Ska bli skönt att lägga mig framför en film och somna. Upp och iväg vid 9 imorgon. Sov gott! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0