Tredje delfinalen (Leksand)

Här har ni uppställningen för lördagens kommande delfinal.

1.
Youngblood – "Youngblood"
2. Maria BenHajji – "I mina drömmar"
3. Mattias Andréasson – "Förlåt mig"
4. Love Generation – "Just A Little Bit"
5. Carolina Wallin Pérez – "Sanningen"
6. Andreas Johnson – "Lovelight"
7. Molly Sandén – "Why Am I Crying"
8. Björn Ranelid feat. Sara Li – "Mirakel"

Ok, vilka namn känner man igen. Alla, utom de 2 första. Fast något säger mig att Youngblood är det där svensk/norska bandet som varit på Bingolotto.
Lite svårt att ha gissa hur det ska gå. Men Björn kommer ju inte vidare. Fattar inte ens vad han gör i tävlingen. Visst kan tänka mig honom som låtskrivare. Men kan ju hända att Sara Li räddar honom (Vem hon nu är?)
Molly kommer sjunga en felfri ballad och kan säkert vinna hela skiten.
Love Generation kör ett dansnummer som sist, där sången endast sitter vid 30% av låten. Men dom ger killarna något att titta på.
Hittade Maria Ben Hajji´s låt när jag googlade. En tråkig ballad som inte på något sätt är berörande. Hon vann någon webomröstning i höstas.
Sen har vi vår andra Idol i årets tävling, Mattias. Han är ju rätt snygg, så man har något att kolla på. Och han kan ju sjunga också. Men svenska? Nja, jag är skepptisk.

Men  bara för att gissa lite då innan jag hör låtarna så tror jag att...
Till final: Molly och Andreas Johnson
Andra chansen: Love Generation och Mattias eller Youngblood

Uppdatering imorgon när jag lyssnat på alla låtarna.

Ha en bra dag!
Kramar

Ps. vet inte varför texten blivit grå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0