Är det höstdepression jag åkt på?

Jag känner mig trött mest hela tiden. Somnar ganska tidigt varje kväll.
Är väldigt tråkig,då jag inte orkar följa med kompisar på "utflykter".
Och så är jag känsligare än vanligt. Inte känslig på så sätt att jag lipar eller blir förbannad lätt. Utan mer känslig rent allmänt.
Har lixom tappat orken. På jobbet är jag ganska pigg. Men så fort jag kommer hem blir jag typ förlamad.
Vilket jag inte blivit tidigare..inte pga jobbet iaf.

Är det så det känns när man har höstdepression?

Jag har ju iofs haft värre höstdepressioner än så här. (om detta nu klassas som det)
Och då har det vart helt och hållet psykiskt. I den benämningen att jag vart väldigt ledsen och nedstämd.

Kan det vara så att jag inte känner den här ledsamheten på samma sätt för att jag är nykär,att det "lindrar" symptomen?

Någon som vågar sig på att ge mig en prognos? Eller tips och råd på hur jag kurerar mig?
Orka vara trött(are än vanligt) hela vintern.

Sov gott!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0