Valborg idag då...

Jag kollade upp lite va tusan det är med den där Valborg. Hon har ju stulit någon hednisk högtid.
Eller kyrkan tyckte det var bättre att ge den till henne. Så vad har Heliga Valborg att göra med att dricka sig as packad och snurra runt istan?
Jo det ska jag tala om. INGENTING!
För det har även blivit en akademisk dag. Då högskolestudenterna tar sin examen. Därav Cortégen som Chalmers studenter håller i varje år.
Där tror jag att supandet kom in. 
Det jag inte förstår är varför alla ska "fira" denna dag? Går ju att supa sig full vilken annan dag som helst egentligen.


En till teori på varför det dricks på valborg...det är ju 1 maj dagen efter. Och 1 maj är en röd dag. Så med andra ord är alla som inte jobbar inom vården,eller annat jobb med varierande schema, lediga.

Så där har ni mitt långa inlägg om Valborg. Och själv tänkte jag "fira" jag med.. med alkohol och trevligt sällskap.
Hamnar nog på Orust. Så nu ska jag strax hoppa in i duschen. Vet inte när jag blir hämtad.

Ni får ha en underbar helg!
Ska dränka mina sorger...och dra på mig fler.
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0