Dag 13

Vardagslyx
För mig är vardagslyx när man utan att lägga massa pengar får det där lilla extra i vardagen.
T ex att komma hem till en lagad middag. Tända ljus,en kopp thé och ett varmt gott bad.
Att mysa med sin älskling i soffan till en bra film. 

En annan sorts vardagslyx är att kunna äta sig mätt,ha varma kläder att ta på sig när det är kallt, en familj som älskar en,tak över huvudet mm.
Sådant vi tar förgivet är något en annan får kämpa för.

Idag ska jag unna mig den bästa vardagslyxen. Jag ska ut och vandra istan med min Älskling. Vi ska kolla efter julklappar och bara ha en dag för oss. En dag som är lite mer än andra. En dag då vi gör något extra.

Men vad är vardagslyx för dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0