Dag 4

Då jag inte kunde skriva igår..så får ni både dag 4 och 5 idag istället.

                                                Vad bjuder jag på för mat?
Beror på vem jag ska bjuda, vilken veckodag och hur långt i förväg det är bestämt.
Saker som är lätta att laga men som ändå är goda är ju alltid bra.
T ex köttfärssås,Tacos eller stekt kött.

Skulle ni frågat Ulti för ca 6år sen skulle han ha svarat att jag helst lagar/bjuder på
Lövbiff med kroketter och bea sås.
Och jag tycker att det är väldigt gott. Så visst är det ett alternativ.
men hellre med en köttigare köttbit, som fläskfilé eller pepparbiff.

Men jag älskar ju köttfärs. Kan ju laga så mycket olika saker med det.
Min köttfärssoppa bjuder jag gärna på. Men då gäller det att man klarar av stark mat. Häller oftast i för mycket cyennepeppar. Men det är gott :)

Bilden är stulen fr Fridas kök. Ungefär såhär ser min soppa också ut iaf :P

Kyckling är enkelt med. Och går också att göra massa kul maträtter med.

Bjuder gärna på hemmalagade vårrullar med. Brukar ha köttfärs,lök,morot mm i dom.
Än är det ingen som klagat på dom.
och många kan man göra för inte för mycket pengar. Köper vårrullebröd i en Asia Livs. Sen steker jag allt jag vill ha i och låter det bli kallt innan jag rullar själva vårrullarna. Och så steker/friterar man dom i olja. Väldigt enkelt.
Det är ju vanligt att ha sweet´n´sour sås. Men jag gillar att ha hamburgerdressing till. Eller ketchup med lite cyenne och paprikapulver i. Sen hade Felix en väldigt god Grill och Kebabsås innan. Men tror dom ändrat receptet så nu är den inte alls lika god.

Detta blev snarare dagens mattips än "Vad bjuder du på?". Men hoppas det kommer till nytta för någon.

Massa Kramar till er alla.
Skriver dag 5 aldeles strax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0