Dag 9

Min tro
Jag har ingen religiös tro.
Men visst tror jag att lite i bibeln stämmer. Det är som sagor som gått från mun till mun och förvrängts lite på vägen.
Jesus fanns säkert. Men han var nog bara en vanlig människa med bra inflytande.

Skulle vilja tro fullt ut på mig själv. 
Det kommer en dag då jag hittar mig själv. Först då kan jag börja tro helt och hållet på mina förmågor.

Jag tror att det finns ett liv efter detta. Att man åter föds på något sätt. Antingen tillbaka till denna världen eller en annan värld. Däremot är jag inte så säker på om ens handlingar bestämmer vad man åter föds till. Allt liv har en betydelse, ett mål. T o m myggorna, och sniglarna, och andra småkryp.

Jag är ganska naiv och tror alltid det bästa om alla.
Men ibland märker man hur fel man har. Vissa människor är t o m onda.
Så egoistiska. Gör allt för att nå sitt mål, oavsett om det skadar andra. Men ofta brukar ju ondska tillslut slå tillbaka på den onda.
Men jag tror att alla kan förändras. Ingen kan vara genom ond.

Men framför allt tror jag på kärleken <3

Där har ni lite av vad jag tror på.
Ha en bra dag!
Skriver snart om dag 10 också. Då jag är en dag försenad...igen.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0