Ännu en anledning att inte tycka om v-trafik

Nu när jag skulle åka hem fr jobbet så kom ju såklart bussen försent med 8minuter. Missade precis min buss hem :(
Fick vänta i 30min. Och när en tjej frågar busschauffören på den försenade bussen om han var sen så svarar han "Nej". I så fall måste han vart tidig,för nästa buss skulle komma 24 över och han kom 15över.
Jag är van att bussen fr jobbet är ca 5 min sen varje gång, men det gör inte så mycket har lite tid emellan mina bussar. Och oftast brukar chauffören lyckas köra in några minuter på vägen. Men idag lyckades han inte. 
Antingen är det chaufförerna som inte kan hålla tiderna eller så är det v-trafik som är för optimistiska.
Visst att det är ungefärliga tider. Men mer än 2-3minuter fel borde dom inte vara.
Alltid när jag sitter och väntar på bussen från jobbet så kommer den som ska bli min buss vid den tiden den ska vara på min sida av vägen. Alltså är det dax för v-trafik att fixa till detta.
Tröttsamt att vänta 30min i kylan,i stan,ensam, på kvällen.
Förutom det så har det gått bra på jobbet. Den nya tjejen är jätte trevlig och rolig :)
Men jag glömde ju såklart min almanacka på jobbet. Tur jag kommer ihåg när jag börjar imorgon på praktiken.
Har ju ett schema uppsatt där så får kolla. Kommer inte hinna hämta min almanackan förän tidigast måndag.

Nu ska jag la sova tänkte jag. Får vi se vad för konstigt jag drömmer inatt.
Oftast kommer man ju ihåg drömmen precis när man vaknar,sedan glömmer man den.
Bara att vänta och se :)

Sov gott!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0