Borta bra, men hemma bäst

Har haft en himla trevlig dag med moster. Ätit gott och myst.
Men det är alltid skönt att komma hem på kvällen.

Just nu sitter min kärlek och kollar på Spartacus-Blood and Sand.
Själv kollar jag nätet och tar ner filmen The Kite Runner. Håller på och läser boken och vill ha filmen redo tills boken är klar. Fast jag är himla sugen på att se filmen nu direkt. Men då känns det som jag kommer förstöra boken lite.
För er som inte läst boken så rekommenderar jag den starkt.

Den handlar om en afgansk pojke som växer upp i ett fridfullt Afganistan. Och sedan får rymma till Amerika med sin far när Soviet går in i Afganistan. Man får följa hans uppväxt. Och det är många vändningar i boken.
Ena stunden sitter man och skrattar, andra stunden sitter man och gråter.
Jag har vid några tillfällen lagt ifrån mig boken då den ger så starka känslor att man måste pausa.

Nu tänkte jag leta lite nya böcker på bokus.

Ha en bra kväll!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0