Mätt och belåten

Och snart ska jag in i duschen med. Fast saknar mitt badkar. Hade vart så skönt att lägga sig i ett varmt bad och lyssna på musik.

Har precis lagat mat. Blev köttfärssås med bacon och creme fraiche paprika-chili. Himla gott.

Har även vart himla duktig idag. Först jobbade jag 8timmar på hemtjänsten och sedan ca 2 timmar som ledsagare.
Men har haft himla trevligt på båda jobben.

Såg precis att dom visar Wallander på tv. På engelska. Men det jag reagerar mest på, är att britterna inte ändrat namnen. Det låter fel när dom säger de typiskt svenska namnen, t ex Kurt och Sven. Och även namnen på städerna.
Ha ha. Det blir liksom väldigt fel. En engelsk film som utspelar sig i Sverige. Poliserna har t o m svenska polisuniformer.

Nä nu ska jag avsluta detta tråkiga inlägg.

Ha en bra kväll!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0