Let Me In

Igår va jag ju och kollade på den amerikanska versionen av Låt den rätte komma in.
Den va väldigt annorlunda gjord. Om man jämför med den svenska. Men det räknade man ju med.
Vissa stunder kändes det som dom hafsade ihop storyn lite. Men dom fick med det visentligaste i alla fall.

Om man jämför med svenska versionen eller boken, så har dom valt att berätta historien lite annorlunda.
Jag tycker fortfarande att boken är bäst. Den berättar så mycket mer än vad filmerna gör.
Och den svenska versionen av filmen är enligt mig bättre än den amerikanska.



Men en sak som störde mig. Som inte hade med handlingen att göra, va hur dom valt att filma vissa saker.
T ex fick man aldrig se hur hans mamma såg ut. Oftast va hon kapad fr halsen och upp. Eller så gjorde dom hennes ansikte suddigt. Vet inte om personen som bestämt detta ville göra så för att man skulle störa sig på det. Eller för att han såg det som konstnärligt eller ett sätt att höja spänningen. Visst har hon ingen större roll i handlingen. Men jag störde mig ändå på detta.

Betyg: ***

Tycker jag att ni ska gå och se den. Ja, om ni tyckte om den svenska versionen. Det är en vampyr film, men ingen skräckfilm. Och den är inte som Twilight. Utan snarare något däremellan.
Rekommenderar även att läsa boken. Men gör det efter att ni sett filmerna.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0