En promenad i hindås

Idag fixade jag lite varmchoklad och några mackor så begav jag mig ut på promenad.
Min tanke va att gå till badplatsen. Gick ju sådär. Jag kollade snabbt på en karta för några månader sen,så trodde ju såklart det skulle vara enkelt att hitta dit. Men icke. Tog fram gps:en och den visade att jag va mellan de båda sjöarna (västra och östra nedsjön). För att sedan få för sig att jag inte ens lämnat hindås centrum.
Så då valde jag att gå hem innan jag skulle tappa bort mig. Och nu när jag kom hem tänkte jag att jag ville se hur långt jag hade kommit o hur nära badet jag va. Hade jag gått i kanske 20-25min till så hade jag vart framme vid badplatsen. Lite surt. På kartan ser det ut som jag kom halvvägs. Men jag kom lite längre än så. Och det tog mig 30-40min att gå den vägen jag gick.



Jag va inne och kollade lite studentrabatter på resor. Och så kom jag in på SAS. Jag fattar inte hur det kan vara dyrare att resa inrikes än utrikes. Det bevisar ju hur sjuka skatter vi har. Det är samma sak när man kommer till typ Spanien och Absolut Vodka är billigare där än i Sverige. Borde det inte bli åtminstonne samma pris med tanke på transport mm. Tydligen inte. 
Så här stod det i alla fall på SAS rabatt grejs.
"Biljetten kostar inrikes fr 569 kr eller inom Europa fr 519 kr per enkelresa"

Nu ska jag till affären och köpa mitt "billiga" busskort. 1085kr/månaden. Tjp hooo.Jippi. Jätte kul.

Ha en bra kväll!*
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0