Då startar det på lördag igen...

...i Växjö. Det är alltså,så klart, Melodifestivalen jag pratar om.
Tråkigt nog kan man inte gå in och lyssna på årets bidrag, vilket man kunnat tidigare år. (Om jag inte minns fel.)

Tävlande i första deltävlingen är

1. Sean Banan – "Sean den förste banan"
2. Abalone Dots – "På väg"
3. The Moniker – "I want to be Chris Isak..."
4. Afro-Dite – "The boy can dance"
5. Dead by April – "Mystery"
6. Marie Serneholt – "Salt and pepper"
7. Thorsten Flinck & Rev... – "Jag reser  mig igen"
8. Loreen – "Euphoria"

Man kan ju innan man hört bidragen gissa sig till vilka/vilken som absolut inte kommer gå vidare.
Och jag kan ju börja med Torsten Flinck, när gick det senast bra för en dramatisk skådespelare?

Abalone Dots...vilka är det? Lyssnade lite på Spotify och tyckte dom lät rätt mysiga. Tjejband som gör country.
Men knappast några som kommer vinna tävlingen. 

Sen är ju resten igenkända sen tidigare, antingen via Melodifestivalen eller annat.
Men ska bli kul att höra vad Dead by April kommer med. Tror att Afro-Dite och Marie Serneholt kommer med något liknande, dvs något dansvänligt som kommer passa på aerobicpassen.
Loreen kommer med någon lugn klubblåt, men kommer med säkerhet vara grymt bra.
The Moniker kommer med något orginellt,och kommer bli älskad för det.
Ja, sen har vi Sean Banan, som kommer att vara kul att kolla på. Men inget man skickar vidare till utlandet.

Såg nu att dom öppnar "tjuvlyssningen" imorgon. Så får la skriva ett nytt inlägg då om vad jag tyckte om låtarna.
Och gissa mig till vilka som går till final och vilka som kommer till andra chansen.


Ha en bra dag!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0