Nu är jag helt säker på att han är mutbar...

Varför byter dom inte ut Christer?
Han måste ju vara lättköpt. Varje år är det skit-bidrag med, men med kändisar och/eller kända låtskrivare.
Men det som  gett mig bevis på att han även lägger sig i "telefonrösterna" är att Torsten Flinck kom vidare till andra chansen. Låten hör inte ens hemma i melodifestivalen. Visst att det inte va många bra låtar i dagens mello.
Men Torsten Flinck???
Fick en ny favorit innan själva programmet satte igång (som jag inte såg,blev tvungen att se Gladiatorerna), och det va Loreen. Tyckte om den redan igår när jag lyssnade på tjuvlyssningen. Men efter att ha hört hela bidraget blev jag kär. Så himla kul att hon gick vidare. Och likaså Dead by April.
Men Melodifestivalen är inte en schlager tävling längre, det är en tävling mellan olika genrar av musik.
Så jag får la ändra mitt sätt att tänka. För mitt tänk kring låtarna är hur mycket schlager dom är och hur dom kan göra sig i den stora tävlingen. Som i och för sig inte heller är en schlager tävling längre.

Det var bättre förr. Då va schlager schlager.

Men att Sean Banan gick vidare funkar för mig. Men tusan inte Flinck. Äckligare/läskigare människa får man leta efter.

Sov gott!
kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0