Vad jag tror efter att ha tjuvlyssnat..

...på de första bidragen i årets Melodifestival.

Tryck här om du också vill tjuvlyssna

Sean Banan. Låten:Lika trallvänlig och komisk som de låtar han redan gjort.
Framträdandet: Komiskt. Men ser rätt profsigt ut för att komma från honom. Med dansnumer t o m.
Mitt betyg: ***

Abalone Dots. Låten:Lugn,finstämd låt. Men inte så rolig att lyssna på.
Framträdandet: Lika lugnt som låten. Inget som står ut. Vad man kan se i klippet i alla fall.
Mitt betyg: **

The Moniker. Låten:Lät inte heller så himla kul. Jämfört med förra bidraget han hade, så är detta raka motsatsen. Besviken.
Framträdandet: Ungefär lika tråkigt som låten. Inte alls färgglatt och glädjefyllt som sist.
Mitt betyg: **

Afro-Dite. Låten Mycket likt sitt förra bidragen. Men inte fullt lika bra.
Framträdandet: Gick inte att se. Men med tanke på låten så kommer dom med säkerhet köra ett glatt dansnummer med stora leenden på läpparna.
Mitt betyg: ****

Dead by April. Låten: Tycker man om dom sidan tidigare, så kommer man tycka om deras bidrag. 
Framträdandet: Ja, vad ska man kalla det. Rockigt? Men passande för låten i alla fall.
Mitt betyg: ****

Marie Serneholt. Låten: Glömde bort att jag lyssnat på den. Men den va trevlig. Radio vänlig(ville egentligen skriva shit).
Framträdandet: Bra koregrafi och en snygg Marie. Inget att klaga på. Ett riktigt Melodifestival framträdande.
Mitt betyg: **½

Thorsten Flinck... Vad gör han i melodifestivalen. Och denna låten? skulle den skickas ut ur landet skulle folk tro vi skickat en påtänd alkis vi hittade utanför studion.
Framträdandet: Han ser verkligen ut som en alkis. Han är läskig.
Mitt betyg: *

Loreen. En kraftfull dance-låt. Smärtan i hennes röst får mig att rysa.
Framträdandet: Känns som det uttrycker låten bra.
Mitt betyg:***


Så nu kommer vi till hur jag tror att det kommer att gå. Om vi går efter mina betyg på låtarna så skulle det ju vara Afro-Dite och Dead by April direkt till finalen. Och Loreen och Sean Banan till andra chansen. Och det är ju vad jag tycker. Inte tror.

Jag tror att Afro-Dite går direkt till final. Men vem som kommer följa med dom är jag osäker på. 
Till andra chansen är det antingen Loreen,Dead By April, Sean Banan eller Marie Serneholt. Och någon av dessa kommer i final. Och någon åker ut.
Abalone Dots,Torsten och Moniker kommer ingen vart.

Så, får vi se hur många rätt jag får imorgon.

Ha en bra dag!
Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0